CNRS scientific monitoring in South America (April 1st to 14th 2021)

Dans le cadre de ses missions, le bureau du CNRS en Amérique du Sud effectue un travail de veille scientifique sur l’ensemble du territoire.
The CNRS Office in South America carries out scientific monitoring on the whole territory.

CNRS and Imperial College London consolidate their partnership

Le CNRS initie et consolide des dialogues bilatéraux avec les grands acteurs de la recherche mondiale autour de ses « PhD Joint Programmes ». The CNRS initiates and consolidates bilateral dialogues with major international scientific players around its « PhD Joint Programmes ».

Publication of the 7th issue of the CNRS in North-East Asia news bulletin – April 2021

Le bureau de Tokyo en charge de l’Asie du Nord-Est (Japon, Taïwan, Corée du Sud) publie de manière régulière un bulletin d’information sur les actions du CNRS et sur les actualités scientifiques dans la région. The CNRS Tokyo Office regularly publishes a French-language news bulletin on the CNRS activities and scientific news in North-East Asia (Japan, Taiwan, South Korea).

« POP Paris Oxford Partnership », a new strategic partnership in the Humanities and Social Sciences

Le Paris Oxford Partnership «POP» est un partenariat stratégique entre l’Université de Paris, le Centre National de la Recherche Scientifique (CNRS) et l’Université d’Oxford. The “POP” (Paris Oxford Partnership) is a strategic partnership between Université de Paris, the Centre National de la Recherche Scientifique (CNRS) and the University of Oxford.

Pre-Announcement of the 8th Joint Call of the EIG CONCERT-Japan

Le Groupement d’Intérêt Européen CONCERT-Japan va lancer son 8ème appel à propositions de recherches ce printemps sur le sujet « Sustainable Hydrogen Technology as Affordable and Clean Energy ».
The EIG CONCERT-Japan will launch its 8th joint call this spring on the topic “Sustainable Hydrogen Technology as Affordable and Clean Energy”.

New joint French-Japanese laboratory in Tokyo for physics at the largest and smallest scales

Le CNRS lance un nouveau laboratoire de recherche international en astrophysique, neutrinos et expérimentations autour de la cosmologie. The CNRS launches a new international research laboratory for astrophysics, neutrino and cosmology experiments in partnership with the University of Tokyo.

Signing of the Franco-Hungarian cooperation agreement between the CNRS and the Eötvös Loránd Research Network (ELKH)

Le 29 mars 2021 a eu lieu la signature de l’accord-cadre de coopération scientifique entre le CNRS et le nouveau Réseau de recherche Eötvös Loránd (ELKH).
On March 29, 2021 took place the signing of the framework agreement for scientific cooperation between the CNRS and the Eötvös Loránd Research Network (ELKH).

Publication of the brochures presenting the CNRS activities in Japan, in the United States and in ASEAN & Oceania

Les brochures présentent les partenariats et collaborations établis par le CNRS au Japon, aux Etats-Unis, ainsi que dans la zone ASEAN-Océanie. These booklets present the partnerships and collaborations established by the CNRS in Japan, in the United States and in ASEAN & Oceania.

Creation of the International Research Laboratory – IRL FSLAC in the Canaries

Le premier laboratoire commun franco-espagnol, l’IRL FSLAC : « French – Spanish Laboratory for Astrophysics in Canarias » vient d’être créé dans le cadre du sommet franco-espagnol. The first International Research Laboratory with Spain, the IRL FSLAC: “French – Spanish Laboratory for Astrophysics in Canarias” has just been created.

Short-term grants from the Japan society for the promotion of science (JSPS)

La Société japonaise pour la promotion de la science (JSPS) offre chaque année des bourses destinées à de jeunes chercheurs français. The Japan Society for the Promotion of Science (JSPS) offers every year fellowships for young French researchers.